نگهداری ظروف چوبی ، رنگ و روغن مناسب ظروف چوبی

نگهداری ظروف چوبی ، رنگ و روغن مناسب ظروف چوبی - نگهداری ظروف چوبی ، رنگ و روغن مناسب ظروف چوبی

نگهداری ظروف چوبی ، رنگ و روغن مناسب ظروف چوبی - نگهداری ظروف چوبی ، رنگ و روغن مناسب ظروف چوبی

برای نگهداری ظروف چوبی حتما این مطلب رو مطالعه کنید!
شاید برای شما هم پیش آمده باشه که ظرف چوبی که تهیه کردید بعد از مدتی تغییر رنگ داده باشه با رنگش پوسته شده باشه و …..
متاسفانه بعضی از تولید کنندگان برای زیبایی ظروف از رنگ های شیمیایی استفده میکنن مثل پلی استر یا پلی اورتان و … و یا از پوشش های دیگر مانند شاپان و یا جوهر چوب استفاده میکنند .
البته تمامی مواردی که در بالا گفته شد برای رنگ کردن مبلمان و میز غذا خوری یا سرویس خواب مناسب هستن ولی برای ظروف چوبی اصلا انتخاب مناسبی نیستن و اگر برای رنگ کردن ظروف چوبی استفاده بشه کاملا سرطان زا هست و خطر برای سلامتی دارد.
بعضی از تولبد کنندگان هم که کمی اطلاعات بهتری یرای رنگ کردن و یا پوشش ظروف چوبی دارن ، مخصوصا رنگ کارها و نجار های قدیمی ، از روغن های خوراکی مثل روغن بزرک که روغن برزک هم میگن یا روغن زیتون استفاده میکنن یا از پوشش موم و….
مواری که گفته شد هیچ ضرری برای چوب و برای انسان نداره ولی پوشش محافظ محسوب نمیشه برای ظرف چوبی و بعد از چند بار شستشو باید مجدد پوشش اعمال بشه برای ظروف چوبی !
ولی بهترین گزینه برای پوشش و محافظت از ظروف چوبیظروف چوبی چی هست ؟
برند های مختلفی روغن های گیاهی برای ظروف چوبی تولید میکنن برند های خارجی و ایرانی زیادی هستن و روز به روز هم پیشرفت میکنن و طیف رنگی مختلفی به روغن هاشون اضافه میشه و کیفیت ها بهتر میشه !
اکثر این شرکت های تولید کننده دو نوع روغن مختلف تولید میکنن !
شماره یک روغن گیاهی مخصوص فضای بیرون هست که پر برابر شرایط آب و هوایی مختلف و افتاب و باران مقاوم هست ولی رای ظروف چوبی مناسب نیست.
شماره ۲ روغن مخصوص فضای داخل هست که به دسته تقسیم میشه یکی برای پارکت و پله های چوبی و … و یکی هم برای اسباب بازی چوبی و ظروف چوبی مثل اردوخوری چوبی و تخته گوشت چوبی و تخته سرو چوبی و …. هست که دارای استاندارد مخصوص ظروف چوبی خوراکی هستند و فاقد مواد مضر و سمی هستن.
ما در کمجا راد برای رنگ کردن و پوشش تمامی محصولاتمون از روغن های گیاهی مخصوص استفاده میکنیم که از نظر قیمت باعث میشه کمی افزایش قیمت داشته باشبم چون روغن های گیاهی مخصوص ظروف چوبی قیمت بالایی دارن ولی برای ما این مهمه که هیچ ظرری برای شما نداشته باشه !
برای نگهداری بهتر از ظروف میتونید روغن گیاهی مخصوص ظروف چوبیظروف چوبی رو از فروشگاه های مختلف و یا از کمجا راد (خودمون) تهیه کنید و اگر مایل بودید هر سال برای محافظت بهتر از ظروف چوبی یک بار کل ظروف چوبی که در منزل دارید پوشش بدید .
برای نگهداری بهتر از ظروف چوبی حتما فقط با آب سرد و با دست شستشو بشن و سریعا بعد از شستشو با یک دستمال خشک ظروف چوبی رو خشک کنید و در محلی مانند آبچکان قرار بدید که با هوای معمولی داخل منزل کاملا رطوبت از بین بره و بعد میتونید داخل کابینت یا کمد قرار بدید .

دیدگاه‌ها ۰

*
*

نگهداری ظروف چوبی ، رنگ و روغن مناسب ظروف چوبی - نگهداری ظروف چوبی ، رنگ و روغن مناسب ظروف چوبی